De staatssecretaris krijgt een rondleiding door Wiel Lenders directeur van het Vrijheidssmuseum. (foto: Peter Hendriks)

Staatssecretaris Paul Blokhuis in Vrijheidsmuseum in Groesbeek

GROESBEEK - Staatssecretaris Paul Blokhuis heeft een bezoek gebracht aan het Vrijheidsmuseum in Groesbeek. De staatssecretaris heeft met vrijwilligers en met Wiel Lenders directeur van het Vrijheidssmuseum gesproken over de Coronatijd en hoe hier mee wordt omgegaan.

Lisette Mattaar directeur van het Vfonds was hierbij ook aanwezig. Na het gesprek in het museumcafé ging met naar de filmzaal waar een film werd gekeken die wel indruk maakte op de Staatssecretaris. Het ministerie en het Vfonds schoten onlangs de musea, waarvan het Vrijheidsmuseum er één van is financieel te hulp om de coronacrisis te kunnen overleven. Na de film is er een rondgang door het museum gemaakt waarbij onder andere stil werd gestaan bij de zwarte soldaat en de Amerikaanse vrouwen die de oorlogsindustrie overeind hielden.

Namens de gemeente Berg en Dal was burgemeester Mark Slinkman en wethouder Annelies Visser aanwezig.