Alzheimercafés weer voorzichtig van start

REGIO - In de afgelopen maanden zijn ten gevolge van de coronacrisis de deuren van de Alzheimercafés in het hele land gesloten gebleven. In september en oktober gaan de cafés in de regio Nijmegen weer geleidelijk en voorzichtig open. Aanmelden is nodig. Daarbij zullen de richtlijnen van het RIVM en Alzheimer Nederland gevolgd worden.

Dit betekent onder andere dat er per café een beperkt aantal bezoekers kan worden ontvangen. Daarom zullen de bezoekers zich vooraf moeten aanmelden bij het café van hun keuze. Per café is er een aanmeldpunt. De informatie hierover kunt u tijdig vinden in de lokale huis-aan-huisbladen en op de flyers van het Alzheimercafé in uw gemeente.

De start zal per café verschillend zijn omdat de mogelijkheden per locatie verschillen. De cafés in de gemeenten Berg en Dal en Beuningen zullen in september weer starten. Van de cafés in de gemeenten Nijmegen, Wijchen, Heumen en Mook en Middelaar is dit nog niet zeker. Houd daarom de informatie in de lokale bladen en op de flyers in de gaten.