(foto: Joop Verstraaten)

Aanleg fietspad langs Rijlaan in Groesbeek

GROESBEEK – De aanleg van het fietspad langs de Rijlaan in Groesbeek heeft enige maanden stil gelegen vanwege het broedseizoen van padden, vogels en overige dieren. Maandag zijn de werkzaamheden weer van start gegaan en in een dag tijd begint er al schot in te komen.

Een groot apparaat dat de vier meter breedte van het fietspad heeft, wordt volgeladen met vermoedelijk snel beton en wordt zo op het afgetrilde zand getrokken. Volgens een medewerker moet die klus de volgende maand geklaard zijn, omdat het fietspad aan de zijkanten nog aangevuld moet worden.

In ieder geval is Groesbeek binnenkort een vrij liggend fietspad rijker, dat zorgt voor een veilige fietsverbinding van Groesbeek naar Molenhoek, het langverwachte fietspad binnen afzienbare tijd klaar. Het vervelende is echter, dat het fietspas aan de gemeentegrens van Groesbeek ophoudt, de fietsers zullen dan of via het Jachtslot of de oude Heumensebaan naar De Molenhoek moeten rijden. Het is niet bekend wanneer de gemeente Mook en Middelaar het fietspad zal verlengen.