Start zonne-installatie postcoderoosproject Zonnedak Heumen

MALDEN - Op maandag 5 oktober wordt er gestart met de installatie van een tweetal zonne-installaties op een tweetal daken aan de Ambachtsweg 5 en 10 in Malden. Beide dakeigenaren, de gemeente Heumen en Certichem BV, stellen hun dak om niet ter beschikking voor het eerste postcoderoosproject in de gemeente Heumen.

Op beide daken worden in totaal 318 zonnepanelen gelegd, die in totaal jaarlijks minimaal 92.000 kWh groene stroom opwekken. Dit betekent een CO2-besparing van circa 50.000 kg per jaar.

Energiecooperatie Energiek Heumen U.A. heeft de afgelopen periode van de 368 energiedelen van elk 250 kWh per jaar er inmiddels 350 uitgegeven aan in totaal 24 deelnemers.

"Mocht u nog willen deelnemen, dan kunt u zich melden via info@energiekheumen.nl." Het streven is erop gericht om beide zonne-installaties op 1 december operationeel te hebben.