Anton en echtgenote Han Meussen met burgemeester Gradisen.

Koninklijke Onderscheiding voor Anton Meussen

MOOK - Burgemeester mr. drs. W. Gradisen heeft op zondag 27 september tijdens het 75-jubileum van toneelvereniging De Ghesellen van Sint-Maerten in Beers, een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan de heer A.W.A. (Anton) Meussen.

Anton Meussen woont in Mook en heeft op tal van terreinen vrijwilligerswerk verricht zowel binnen de gemeente Mook en Middelaar als binnen de gemeente Cuijk. Binnen de gemeente Mook en Middelaar gaat het onder meer om langdurig bestuurlijk vrijwilligerswerk voor sportvereniging Eendracht30, voor in het bijzonder dweilorkest De Heituters binnen harmonie Erica en voor carnavalsvereniging De Heikneuters. Tevens heeft Anton Meussen zich inmiddels vijftig jaar ingezet voor toneelvereniging De Ghesellen van Sint-Maerten in Cuijk, zowel als voorzitter, acteur en regisseur.

Anton Meussen is zeer taalvaardig en muzikaal. Hij is bekend van het schrijven van teksten van bekende lokale liedjes, waaronder het nog steeds uitgevoerde nummer 'Tussen Maas en Mookerheide'. Anton Meussen is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.