Groepen jongeren die boodschappen tegelijk halen zorgen voor besmettingsangst

BERG EN DAL - Burgemeester Mark Slinkman en wethouder Irma van de Scheur hebben onlangs een gesprek gehad met supermarkteigenaren uit Berg en Dal. Daarbij kwam naar voren dat als de groepen jongeren – van het Montesorri – tijdens de pauzes bij zowel Aldi als Jan Linders binnen komen, zorgen zij voor besmettingsangst van de overige klanten.

Burgemeester Slinkman heeft hierover al een gesprek gehad met de rector van het college. Het voorstel is dat vanuit de groep jongeren één jongere de winkel ingaat met een lijstje van zijn schoolvrienden en rekent iedereen vervolgens met een tikkie af. Deze regeling heeft Slinkman voorgelegd aan de rector van het college die dat onder de aandacht zal brengen aan de leerlingen.
Ook gaat de gemeente Berg en Dal zorgen voor banners met de huisregels die in alle supermarkten in de gemeente Berg en Dal gaan gelden in de corona tijd. Wie het met de huisregels niet eens is kan dit bij de gemeente melden. Op die manier wordt het personeel van de supermarkten niet meer lastig gevallen .