Bewoners Hüsenhoff zijn petitie gestart tegen woongroep ernstig psychiatrische patienten

GROESBEEK - 32 bewoners van De Hüsenhoff en omliggende straten hebben een petitie ondertekend tegen de komst van een woongroep voor mensen met ernstige psychiatrische problemen in de woonwijk.

Volgens de bewoners is het RIBW voornemens om in De Hüsenhoff een 'beschermd wonen' in te richten voor cliënten met ernstige psychiatrische problemen, uit de forensische zorg of met een ISD-maatregel. Dit is ongewenst in relatie tot de leefbaarheid en veiligheid in de wijk en gemeente.

De petitie is als volgt: "Wij, bewoners van de Hüsenhoff, inwoners van Groesbeek en andere betrokkenen constateren
Het voornemen van het RIBW om in de straat Hüsenhoff te Groesbeek, een voorziening ‘Beschermd wonen‘ in te richten voor cliënten met ernstige psychiatrische problemen en/of afkomstig uit de forensische zorg en/of met een ISD-maatregel;
Dat de recidive-cijfers van voornoemde doelgroepen grote kans geven tot een toename van onveiligheid en de wijn en gemeente;
Dat voornoemde voorziening niet past in het karakter van een wijk met veel kinderen.
en verzoeken
de voorziening ‘Beschermd Wonen‘ van het RIBW in de Hüsenhoff niet toe te staan om de veiligheid en leefbaarheid in de wijk en gemeente te waarborgen en te beschermen."