Berg en Dal aan kop met coronabekeuringen

GROESBEEK – MOOK – MALDEN – De politie en boa’s in de gemeente Berg en Dal gaan aan kop met het uitdelen van coronabekeuringen.

Over de gehele coronaperiode werden in Berg en Dal 98 bekeuringen uitgedeeld. Dit betreft overtredingen van de noodverordening en sinds de invoering van de tijdelijke corona wet hier betreft het overtredingen. Sinds de meest recente volledige lockdown is ingegaan op 15 december 2020 tot heden zijn er slechts drie bekeuringen uitgedeeld.

In de gemeente Mook en Middelaar heeft de politie tot 31 december slechts 23 bekeuringen uitgedeeld terwijl de boa’s in die periode 115 boetes hebben uitgedeeld inclusief parkeerbonnen. 58 mensen kregen een waarschuwing, omdat ze zich niet aan de coronaregels hielden.

De politie en boa’s in de gemeente Heumen hebben beiden sinds het begin van de coronamaatregelen tot kerst 21 boetes uitgeschreven en in de periode van 28 december tot 3 januari 2021 vier.