(foto: Waldie Rutten)

Handbalkeepster Nikki van der Vorst (14) in team Oranje onder 17 jaar

GROESBEEK - De 14-jarige handbalkeepster Nikki van der Vorst (1.77) is geselecteerd voor het Nederlands team onder 17 jaar.

Oktober 2012 begon Nikki haar handbalcarrière bij de F-jes van Groesbeeks Glorie als veldspeelster. Er was geen vaste keeper waardoor de speelsters steeds moesten rouleren qua keepen. In januari 2016 werd Nikki vaste keeper. Dit ging haar bijzonder goed af.

Vanaf 2017 ging Nikki iedere zaterdag en maandagavond naar de Handbalschool Gelre op Papendal om zoveel mogelijk te kunnen keepen. Seizoen 2019/2020 maakte ze de overstap naar Bevo HC te Panningen. Hier keepte ze in het A1 team welke landelijk speelde. Dit seizoen kwam ze uit in het tweede damesteam welke in de hoofdklasse speelt. Na diverse trainingen bijgewoond te hebben bij Jong Oranje heeft ze zichzelf op de kaart gezet waardoor ze toegevoegd is aan het Dames U17 team welke zich gaan voorbereiden op het W17 EHF Championchip in Georgië augustus 2021.

De derdejaars vwo-leerlinge van NSG Groenewoud heeft er erg veel zin in. Haar ambitie is om bij een buitenlandse club te gaan spelen en om door te groeien naar het Nationaal Oranje damesteam. Het wordt hard werken om school en topsport te gaan combineren maar daar heeft ze alle vertrouwen in.