Burgemeester legt krans bij monument op de Clarenbeekseweg in Berg en Dal. (foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Eenzame dodenherdenking

BERG EN DAL – Ook dit jaar geen Stille Tocht van het gemeentehuis naar de Canadese Erebegraafplaats aan de Zevenheuvelenweg in Groesbeek, waaraan jaarlijks enkele honderden mensen deelnemen.

In verband met het coronavirus was het bij alle oorlogsmonumenten stil, heel stil zelfs. Burgemeester Slinkman heeft een krans gelegd bij het monument op de Canadese Erebegraafplaats aan de Zevenheuvelenweg, bij het monument De Naald aan de Clarenbeekseweg in Berg en Dal en bij het monument naast de voormalige kerk in Leuth.

Wethouder Irma van de Scheur legde een krans bij het monument aan de verbindingsweg in Beek. Wethouder Annelies Visser heeft een krans gelegd bij het monument naast de Sint-Hubertuskerk aan de Kerkdijk in Ooij, terwijl wethouder Sylvia Fleuren een krans heeft gelegd bij het monument aan de Heerbaan bij het voormalige gemeentehuis in Millingen aan de Rijn.