Steigers bij kerk. (foto: Parochie Groesbeek)
Steigers bij kerk. (foto: Parochie Groesbeek) Foto: Parochie Groesbeek

Actie voor restauratie dak Cosmas en Damianuskerk

GROESBEEK - In mei wordt gestart met een grote restauratie van het dak van de Cosmas en Damianuskerk in Groesbeek. Het betreft houtrotherstel, vervangen kilkepers, dakdekkerswerk, vervangen goten, verstevigen loopbruggen, extra hemelwaterafvoeren, stucwerk en schilderwerk.

Dit betekent dat er steigers om de kerk geplaatst worden en dat er een bouwbord en containers vóór de kerk komen te staan. Alle vieringen in de kerk kunnen doorgaan, ook uitvaarten. Tevens blijven de Mariakapel en de invalideningang toegankelijk.

Deze restauratie is mogelijk gemaakt door een aanzienlijke subsidie van de provincie Gelderland en een bijdrage van de gemeente Berg en Dal. Voor het resterend bedrag wordt een actie gehouden onder de parochianen en alle mensen die dit kerkgebouw een warm hart toedragen. Bijdragen zijn welkom op: NL95RABO0117408115 onder vermelding van ‘Actie Dak’ t.n.v. parochie H.H. Cosmas en Damianus.

Hoofdaannemer is Van Dinther Bouwbedrijf uit Schaijk. De restauratie wordt begeleid door de afdeling bouwzaken van het bisdom Den Bosch en de commissie beheer van de parochie. De werkzaamheden zullen in het najaar afgerond worden.