Renovatie van kunstgrasvelden voor de voetbalverenigingen

GROESBEEK – De Groesbeekse voetbalverenigingen De Treffers, Groesbeekse Boys en Germania krijgen als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt, de kunstgrasvelden gerenoveerd. Dat wil zeggen: de toplaag wordt vervangen.

Uniek is dat de drie verenigingen samen de offerte en aanbesteding hebben gerealiseerd, waardoor ze voor de gemeente Berg en Dal ruim één ton financieel voordeel hebben behaald. De betreffende kunstgrasvelden zijn na tien jaar aan vervanging toe. Voor De Treffers is dit veld 2 en 3, voor de Groesbeekse Boys het hoofdveld en voor Germania veld 2. Het veld van Germania is nu negen jaar, maar is wel in de offerte meegenomen en zal in 2022 worden gerealiseerd omdat het dan tien jaar oud is. Wethouder Annelies Visser noemt het samen aanvragen en aanbesteding van de drie voetbalverenigingen een voorbeeld voor andere verenigingen in Berg en Dal.