Meer vrouwen een Koninklijke onderscheiding?

BERG EN DAL - Afgelopen Lintjesregen ontvingen zes inwoners van Berg en Dal een Koninklijke Onderscheiding. Dat waren allen mannen. De gemeente Berg en Dal roept inwoners op om ook vrouwen voor te dragen voor een Koninklijke Onderscheiding. Inwoners die een vrouw kennen die een Koninklijke Onderscheiding verdient kunnen haar voor 1 juni 2021 voordragen bij de gemeente. Een man voordragen kan vanzelfsprekend ook tot 1 juni.

Iemand kan een Koninklijke Onderscheiding (ook wel lintje genoemd) ontvangen als hij of zij zich op een bijzondere manier heeft ingezet voor de samenleving. Denk bijvoorbeeld aan een vrijwilliger die zich al 15 jaar of langer inzet als activiteitenbegeleider in een verzorgingshuis of als coach van een sportclub. Maar ook aan de organisator van evenementen, het manusje-van-alles of iemand die jarenlang een bestuursfunctie vervult.

Inwoners die iemand willen voordragen kunnen contact opnemen met de gemeente om na te gaan of de aanvraag kansrijk is. Ook voor vragen over Koninklijke Onderscheidingen kunnen ze daar terecht. Dat kan van maandag tot en met donderdag via Merel van Hees (06 38040882 of m.v.hees@bergendal.nl).