Burgemeester Mittelndorff feliciteert het diamanten paar met een fraai boeket bloemen en een ingelijste trouwacte. (foto: Joop Verstraaten) Foto: Joop Verstraaten

Muziekuitvoering in De Vereniging bracht Piet en Marga bij elkaar

MALDEN - Piet Vink (85) en Marga Wijshake (81) hebben elkaar leren kennen tijdens een gezamenlijke muziekuitvoering in de Nijmeegse Vereniging, hebben zeven jaar verkering gehad en zijn nu al 60 jaar getrouwd.

Piet geboren in Lent is later verhuisd naar de Oude Nonnendaalseweg in Nijmegen waar de vader van Piet een bloemkwekerij had. Al snel moest Piet de handen uit de mouwen steken in de bloemkwekerij waardoor de lagere school op een laag pitje kwam te staan. Later heeft Piet nog de land- en tuinbouwschool gevolgd.

Marga is geboren op de Paddepoelseweg in Nijmegen waar haar vader onderwijzer was in het basisonderwijs. Na de school is Marga in de verpleging gaan werken in Kampen en weer later op huize Schoonoord in Beek. Na het trouwen is het stel verhuisd naar de Oude Nonnendaalseweg naast de ouders van Piet.

Het diamanten paar heeft drie zoons gekregen en vier kleinkinderen. Toen de vader van Piet niet meer wilde investeren in de bloemkwekerij en met pensioen ging, is Piet bij de PTT gaan werken, eerst in de bestelling, daarna telegrambezorger op de brommer en later met de auto. Op 58-jarige leeftijd kon Piet gebruik maken van de VUT-regeling, waarna ze zijn verhuisd naar de Waldeck Pyrmontlaan in Berg en Dal.

Na zijn pensionering heeft Piet nog 25 jaar bij Decora bloemenwinkel in Nijmegen gewerkt als bezorger. Nu wonen beiden alweer elf jaar op het Noordplein in Malden, waar ze actief zijn in de muziek, zangkoor, kegelclub, wandelen, fietsen, zwemmen en de Katholieke Bond van Ouderen. Het muziek maken is door hen doorgegeven aan de hele familie. Begonnen op de trompet bij harmonie Jubal is Piet laten overgestapt op de bariton en vervolgens bas blazen en kwam hij weer terug op de bariton. Na de muziekverenigingen harmonie Jubal, de Busband en de Nijmeegse Postharmois werd Piet medeoprichter van de Flyers (amusementsorkest) en geniet bekendheid met de drumbandshows, de Nijmeegse muziekfederatie alsmede de muzikale omlijsting van de Nijmeegs kerstmarkt. Voor zijn muzikale verdiensten heeft Piet de Waalbrugspeld mogen ontvangen.
Marga is op latere leeftijd klarinet gaan blazen bij Jubal en later bij harmonie Hatert en tot op heden is Marga lid van zangkoor Priël – Hees in Nijmegen, waar ze al meer dan zestig jaar lid van is.