Chef kok Geert Ameel en burgemeester Slinkman jureren de twaalf taarten. (foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Het resultaat: twaalf pronkstukken van taarten Heel ‘t Gasthuis Bakt

MILLINGEN - Vrijdagmiddag was het druk in Gasthuis Millingen tijdens de finale van ‘Heel ’t Gasthuis bakt ze’. In de gasterij stonden twaalf taarten opgesteld en voor de chefkok Geert Ameel en burgemeester Mark Slinkman was het een zware raak de beste drie van de twaalf taarten aan te wijzen, omdat de ene taart er nog mooier uitzag dan de andere.

Ondertussen deden de bewoners- onder de gezellige achtergrond muziek van Klavertje zich al vast te goed aan een stuk taart. Ook de twee jury leden proefden van elke taart een stukje en trokken zich vervolgens terug om te bepalen wie de winnaars waren geworden. Burgemeester Slinkman en chefkok Geert Ameel vertelden uitgebreid aan de aanwezigen hoe ze tot hun besluit waren gekomen.

De derde prijs ging naar Klein Millingen, de tweede prijs naar De Huiskamer en de eerste prijs met de wisselbeker werd gewonnen door enkele bewoners van de aanleunwoningen die samen met hun team Welzijn letterlijk en figuurlijk de gouden taart hebben neergezet. Zij zullen het volgend jaar hun wisselbeker weer moeten verdedigen. Met vervolgens een drankje werd de succesvolle en vooral gezellige ‘Heel ‘t Gasthuis bakt ze’ afgesloten.