Voor Lee een dank-je-wel. (foto: Lokaal Sociaal)
Voor Lee een dank-je-wel. (foto: Lokaal Sociaal) Foto: Lokaal Sociaal

‘Concentreer je op de weg en niet op de beren’

MOOK EN MIDDELAAR - Lee Tonnaer stopt als gemeenteraadslid en als fractievoorzitter van PvdA Lokaal Sociaal.

“Node neem ik afscheid als gemeenteraadslid en als fractievoorzitter van PvdA Lokaal Sociaal, die partij gaat mij zeer aan het hart, maar het is goed zo. Er is een mooie club enthousiaste mensen in onze gemeente die ook gelooft in het sociaaldemocratisch gedachtegoed. Die blijft onze partij op de kaart zetten en werken aan een eerlijke toekomst voor iedereen! Ton Broekmans wordt mijn opvolger als fractievoorzitter, dat is een fijne vent. Heeft hart voor onze zaak en houdt van deze gemeente. Ik weet zeker dat hij ons sociaaldemocratische gedachtegoed vol verve onder het voetlicht blijft brengen.”

Meer dan twaalf jaar is Lee Tonnaer als fractievoorzitter actief geweest. Ondanks dat de landelijke PvdA last had van tegenwind, wist Tonnaer de Mookse afdeling te doen groeien.

PvdA werd PvdA Lokaal Sociaal, kreeg drie zetels in de raad én leverde ook nog een wethouder en ook tal van jongere mensen gingen actief meedoen.

Zijn motto ‘Concentreer je op de weg en niet op de beren’ heeft hem geen windeieren gelegd. De partij kreeg steeds meer aanhangers en ook het ledental groeide. Nog met zichtbaar genoegen zegt hij: “In 2018 wonnen we de gemeenteraadsverkiezingen. We hebben nu ook weer een prachtige lijst met kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Voor PvdA Lokaal Sociaal zie ik onder leiding van Ton Broekmans de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Ik wens hem veel wijsheid, plezier en succes!”