De buurtsoep.
De buurtsoep. Foto: E. Jans

Buurtsoep Malden: op 1 november staat-ie weer klaar!

MALDEN - Na een succesvolle start op maandag 4 oktober gaan we gezellig maandelijks weer lekkere soep serveren.

Er waren, met vrijwilligers, zo’n 28 mensen. Het was gezellig zoals vanouds. Het weer werkte mee, mooi zonnig, en de gemeente had een tent geregeld die aan drie zijden gesloten was, zodat men uit de wind lekker warm buiten kon zitten. De rest zat heerlijk in het zonnetje op het terras.

“Nu weten we dat in november het weer wel anders zal zijn en we binnen zullen zitten. Dat betekent dat we afstand zullen bewaren en ook zullen vragen naar uw vaccinatiebewijs. Wellicht kunnen we u helpen dit digitaal te verkrijgen. De soep, koffie en thee zullen door ons geserveerd worden om zo min mogelijk loopbewegingen langs elkaar te hebben.”

Tussen 12.00-12.30 uur is de inloop met koffie en thee. Vanaf 12.30 uur wordt de soep geserveerd! Kosten voor soep, brood, koffie/thee en wat lekkers is drie euro (contant). Natuurlijk weer op het bekende adres: de VCM-manege aan de Lierseweg 4 in Malden. “De gemeentetaxi kan u er eventueel naar toe brengen. Wij hebben er zin in en hopen u allen weer te zien! Dus weet: als het alarm gaat... dat de buurtsoep er weer staat!”

“Wilt u ook helpen soep maken of vrijwilliger worden? Meldt u dan op maandag 1 november bij onze buurtsoep.”