Karina Hendriks.

Nieuwe coördinatrice bij De Ploegdriever

BERG EN DAL - Na zes jaren onder de bevlogen leiding van Bart Willers heeft het bestuur van agrarische natuurvereniging (ANV) de Ploegdriever heeft Karina Hendriks benoemd tot nieuwe coördinatrice met ingang van 1 januari 2022. Het bestuur en de leden van de Ploegdriever bedanken Bart voor zijn jarenlange inzet binnen dit mooie gebied en stellen Karina graag kort voor.

Karina heeft in Wageningen landschapsarchitectuur gestudeerd en daar tien jaar onderzoek gedaan naar de relatie tussen een bedrijfssysteem en het landschap zoals je dat als mens kunt waarnemen en beleven. Vele bezoeken aan agrarische bedrijven leverden ideeën op over hoe je het landschap kunt ‘lezen’, wat kwaliteit van een landschap is en welke verschillen ontstaan door verschillende manieren van landbouw.

Toentertijd zag zij al hoe in de Ooijpolder Via Natura, Vereniging Nederlands Cultuurlandschap en de Ploegdriever met boeren werkten aan een groenblauwe dooradering van het gebied. Als zelfstandig adviseur werkte zij toen in Hilversum aan de verbinding tussen landbouw en landschap.

Nu, zo’n twintig jaar na de oprichting van de Ploegdriever, woont Karina in Berg en Dal en wil zij haar ervaring en ideeën graag inzetten voor haar eigen woonomgeving. We zijn blij dat Karina samen met de Ploegdriever verder zal werken aan dit prachtige gebied!

De Ploegdriever is met name actief in de gemeente Berg & Dal en soms in naburige gemeentes. Kijk voor meer informatie op www.ploegdriever.nl en volg ons op facebook via Ploegdriever om op de hoogte te blijven van de projecten.