Van links naar rechts: Duuk, Sander met getuigschrift en burgemeester Slinkman.
Van links naar rechts: Duuk, Sander met getuigschrift en burgemeester Slinkman. Foto: Peter Hendriks

Getuigschrift Heldenfonds voor Sander Booltink

GROESBEEK – De 12-jarige Sander Booltink uit Beek heeft donderdagmiddag uit handen van burgemeester Slinkman een loffelijk getuigschrift van het Carnegie Heldenfonds in ontvangst genomen.

Sander was in december vorig jaar samen met zijn vriendjes Duuk van Rens (12) uit Ooij en Christiaan Vermeulen (11) uit Beek vuurtje aan het stoken in de achtertuin. Plotseling hoorde zich de achterbuurman – de 83-jarige Koos Peelen - om hulp roepen.
Toen Sander poolshoogte ging nemen bleek dat Koos achterover in zijn eigen vijver gevallen was en met zijn been in een stuk gaas vast zat. Sander bedacht zich geen moment en liet zijn sterke kant zien en trok samen met zijn vriendjes Koos uit de vijver. “Als ik dat niet gedaan had was Koos verdronken”, aldus Sander.

Burgemeester Slinkman liet weten dat Sander nu officieel een held is. “Persoonlijk was ik onder de indruk van jullie spontane reddingsactie. Naast het getuigschrift kreeg Sander en Duuk een mok met als opschrift ‘Held’, Christiaan krijgt die later. En daarnaast kreeg Sander een lasergame, waarmee ze samen kunnen spelen.