Geen arbeidsmigranten in pand van Schmidt Trucks aan De Mies in Groesbeek

GROESBEEK – De directie van Schmidt Trucks heeft aan het gemeentebestuur van Berg en Dal gevraagd om in het kantoorpand aan De Mies arbeidsmigranten onder te brengen, maar het gemeentebestuur heeft laten weten hier geen toestemming voor te geven.

Als reden geeft de gemeente, dat het beleid is om geen nieuwe bewoning op het bedrijventerrein toe te staan. Het college realiseert zich dat door de krappe arbeidsmarkt voor veel bedrijven lastig is om voldoende personeel te vinden en dat deze vaker genoodzaakt zijn om arbeidsmigranten in te huren. Maar het blijft toch bij ‘nee’ van de gemeente.

Volgens de directie van Schmidt Trucks zit er in de kantoorruimte een douche en toilet, een keuken en ruimte om te slapen. Maar ondanks deze faciliteiten biedt het bedrijven terrein geen goed woon- en leefklimaat en wil de gemeente geen precedent scheppen. Ondanks dat het bedrijf heeft aangegeven dat het voortbestaan van het bedrijf in gevaar is, probeert de gemeente waar mogelijk te helpen, maar het toestaan van wonen in een kantoorpand gaat de gemeente te ver.