Wethouder Ria Barber opent informatiepint Delta Glasvezel.
Wethouder Ria Barber opent informatiepint Delta Glasvezel. Foto: Bert Roodbeen

Opening Informatiepunt Delta glasvezel in Kulturhus Beek

BEEK - Met druk op de knop de opende wethouder Ria Barber vrijdagmiddag 25 november in het Kulturhus officieel het Informatiepunt van Delta Netwerk Glasvezel. Het bedrijf wil in alle kernen van de dorpen uit de vroegere gemeente Ubbergen het glasvezelnetwerk aanleggen; voorwaarde is wel dat er 20 procent van de woningen een abonnement neemt bij een van de deelnemende telecomaanbieders.

De witte vlekken in het gebied zijn nu nog Beek Ooij Leuth en Kekerdom Nederlandse Glasvezelkaart. Buitengebied: Het buitengebied en andere dorpen hadden al eerder met steun van de gemeente een glasvezelaansluiting gekregen. Nu heeft Delta Netwerk zich aangemeld om alsnog deze witte vlekken in te vullen.
De openingstijden van het informatiepunt zijn van woensdag - vrijdag (11.00 - 18.00 uur) en op zaterdag (10.00 - 17.00 uur). Daarnaast komen er nog twee informatieavonden met presentaties in Gebouw Vriendenkring in Leuth op 8 december en op 12 december in het Kulturhus in Beek. Beiden om 19.30 uur.