Gemeente Berg en Dal is op zoek naar grote kerstboom

GROESBEEK – Elk jaar staat er met de kerstdagen een prachtige kerstboom bij het gemeentehuis in Groesbeek. Dit is altijd een boom uit de tuin van één van de inwoners uit Berg en Dal. De gemeente wil deze traditie ook dit jaar voortzetten. Om die reden is de gemeente Berg en Dal op zoek naar een grote kerstboom.

Als inwoners een grote boom in hun tuin hebben staan waarvan men al van plan was deze te om te kappen, dan gebruikt de gemeente die graag als kerstboom. De gemeente zorgt ervoor dat de boom wordt omgezaagd en vervoerd wordt naar het gemeentehuis. Daarnaast wordt door de gemeente ook de boomstronk verwijderd, dat kost helemaal niets.

Wat voor een boom zoekt de gemeente?
- Een spar ( fijnspar, zilverspar, blauwspar of douglasspar) of een scheerlingsden .
- Een boom van minimaal 12 meter hoog.
- Een volledig vrijstaande boom, die de gemeente vanaf de straat uit de tuin kunnen takelen.
Denkt u dat u een boom heeft die geschikt is ? De gemeente hoort het graag ! Men kan contact opnemen met René Gerritzen. Stuur een mail naar r.gerritzen@bergendal.nl of bel naar het algemeen nummer 14024.