Tweede prikkelarme kermis in Groesbeek op zaterdag

Tweede Prikkelarme kermis in Groesbeek op de zaterdag

GROESBEEK – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft besloten ook dit jaar weer een prikkelarme kermis te houden naar aanleiding van het succes van vorig jaar. Deze prikkelarme kermis zal dit jaar worden gehouden op zaterdag 2 september vóór de aanvang van de kermis van 15.00 tot 18.00 uur.

Deze dag en dit tijdstip is na de evaluatie het geschiktste eruit gekomen, ook voor de kermisexploitanten. De prikkelarme kermis is het vorig jaar tot stand gekomen dankzij het initiatief van Evelyne Wijers die een kind heeft met autisme. Een kermisbezoek was voor hen erg lastig omdat hun zoon dan overprikkeld raakte en zij naar huis moesten. Op haar verzoek werd het vorig jaar een prikkelarme kermis gehouden op kermisdinsdag waar vier uur lang geen harde geluiden te horen waren en geen flitsende lichten te zien waren.

De gemeente benadrukt dat de prikkelarme kermis niet alleen bedoeld is voor mensen met een beperking, maar voor iedereen. Op deze manier hoopt men de sociale afstand tussen mensen mét en zonder beperking te verkleinen. Voor de prikkelarme kermis is er een speciaal programma opgesteld zo is er een speciale snoezelwagen (de mooiste van Nederland) en zal een gezellige clown de boel vermaken en kan men zich laten schminken. Ook de prijzen zijn voor die uren aangepast: een 10-rittenkaart kost 10 euro (klein vermaak 1 bon en groot vermaak 2 bonnen). Deze bonnen zijn alleen geldig tijdens de prikkelarme kermis op zaterdag van 15.00 tot 18.00 uur.