Kunstgrasveld korfbalvereniging Klimop in Kekerdom

KEKERDOM/LEUTH - Het college van burgemeester en wethouders stelt aan de gemeenteraad voor om geld beschikbaar te stellen voor een kunstgrasveld bij korfbalvereniging Klimop Kekerdom-Leuth.

In de conceptbegroting van 2018 is daarvoor een bedrag van maximaal 95.200 euro opgenomen. Als de gemeenteraad dit najaar de begroting goedkeurt, kan het kunstgrasveld in 2018 worden aangelegd.
Sinds 1976 heeft de Klimop twee natuurgrasvelden. De beide velden verkeren in slechte conditie en zijn niet voorzien van drainage. Bovendien wil de korfbalbond binnen tien jaar alle verenigingen verplichten om op (zand ingelegd) kunstgras te spelen. Vanaf de hoofdklasse is dat overigens al verplicht. De Klimop speelt nu (nog?) één niveau lager. Een ander voordeel is dat op een kunstgrasveld vaker gespeeld of getraind kan worden. De capaciteit van de twee huidige natuurgrasvelden is erg krap voor de Klimop. Het aan te leggen kunstgrasveld voldoet aan de NOCNSF-KNKV2-15.1 norm en maakt gebruik van zand.