Maddogs krijgt geld voor extra jongerenwerk

GROESBEEK – Het Groesbeekse jongerencentrum De Maddogs aan de Kloosterstraat krijgt van de gemeente Berg en Dal tot eind 2017 extra inzet van jongerenwerk. Daarvoor tast de gemeente in de buidel. Deze extra inzet kost 13.832 euro.

De gemeente heeft geconstateerd dat De Maddogs overdag niet open is omdat er geen geschikte vrijwilliger(ster) is. Om de jongeren in Groesbeek goede ondersteuning en een plek te bieden wil het gemeentebestuur vanaf 1 september tot eind van dit jaar De Maddogs verschillende dagdelen in de week onder begeleiding van een jongerenwerker openen. Hierna zal er geëvalueerd worden of met dit project doorgegaan moet worden of niet. De argumenten van het college zijn als volgt;
Contact met jongeren is belangrijk om overlast tegen te gaan.
De Maddogs als alternatief in plaats van buiten hangen.
In De Maddogs kunnen we met de jeugd aan de slag.

In de opdracht voor Forte Welzijn 2018 wordt rekening gehouden met een vervolg in De Maddogs. Mocht de jeugd graag in De Maddogs komen, kan men misschien in de toekomst in plaats van een jongerenwerker een professionele beheerder op De Maddogs zetten. De Maddogs zal vanaf 1 september 2017 twee middagen van 14.00 tot 17.00 uur geopend zijn en één avond van 19.00 tot 22.00 uur. Er wordt gestart met een open inloop waar de jongeren elkaar kunnen ontmoeten.