Foto: Joop Verstraaten

Burgemeester achter de bar en in de bediening bij café-bar De Comm

Foto: Gerrie Janssen

GROESBEEK -Burgemeester Slinkman van de gemeente Berg en Dal was op werkbezoek bij café-bar De Comm in Groesbeek. Aanleiding was een tweet met foto die de gemeente had gepost een aantal weken geleden.

Daarop was te zien dat de burgemeester een dagje mee had gelopen met de ambulancedienst. Gerrie Janssen (uitbater van café-bar De Comm) reageerde daarop met de opmerking dat hij dan ook maar eens een keer in de horeca moest komen werken. Tot zijn verbazing reageerde de burgemeester positief en werd er een werkafspraak gepland.

Vrijdagmiddag was het dan zover en de burgermeester was precies op tijd op 'zijn werk'. De inmiddels binnen gestroomde gasten keken verbaasd op dat de burgemeester hen vriendelijk ontving, als een echte gastheer. Na wat koffie en wijn te hebben uitgeserveerd was het tijd voor een instructie biertappen.

Dit lijkt eenvoudig, zij het niet dat er hier Warsteiner wordt getapt, en dit nog op traditionele manier gedaan wordt: in minimaal tweemaal, en niet zoals de meeste bieren in één keer en afstrijken. Echter na het tweede glas had de burgemeester het al feilloos onder de knie en kon er genoten worden van een vers goed getapt biertje.

De gasten van het café keken allen vreemd op dat ze bediend werden door Groesbeeks eerste burger, maar konden het zeer waarderen met de onverwachte gastheer van het café. Dat bleek ook uit de vele vragen die hij kreeg over zowel de politieke processen, alsook over zijn privéleven, waar hij ook veel vragen over kreeg, en deze ook alle eerlijk beantwoordde. Het afwachten is nu waar burgemeester Slinkman zijn volgende werkbezoek zal brengen.