Mantelzorgers verdienen een compliment!

BERG EN DAL - De gemeente Berg en Dal telt veel mantelzorgers. Ze zorgen bijvoorbeeld voor een ziek familielid, iemand met dementie, een zieke vriend, een kind met een beperking. Dat doen ze onbetaald, soms dagelijks. De gemeente Berg en Dal steekt hen graag een hart onder de riem met het mantelzorgcompliment.

Degene die mantelzorg ontvangt, kan dit aanvragen. Als de verzorgde niet zelf het compliment kan aanvragen, dan kan iemand dat namens hem of haar doen. Het compliment bestaat uit een cadeaubonnen ter waarde van 50 euro.

De aanvraag moet voor 12 november binnen zijn! Degene die verzorgd wordt, vraagt een compliment voor zijn of haar mantelzorger aan.
Daarbij moeten de volgende gegevens worden doorgegeven:

Naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mail van degene die verzorgd wordt. De verzorgde moet in de gemeente Berg en Dal wonen.

Naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mail van de mantelzorger voor wie het compliment bedoeld is. Deze mag ook buiten de gemeente wonen.

Aanvragen kunt u doen via www.mantelzorgbergendal.nl. U kunt ons ook bellen: 085 0406066 op werkdagen tot 13.00 uur.

Wanneer kunt u iemand voordragen voor een mantelzorgcompliment?
Om iemand een mantelzorgcompliment te kunnen geven, gelden de volgende punten:

Hij of zij zorgt voor iemand die woont in de gemeente Berg en Dal;

Hij of zij doet dit onbetaald;

Hij of zij helpt meer dan drie maanden gemiddeld meer dan acht uur per week;

Doel van de steun is zorgen voor het welzijn en redzaamheid van iemand die ziek is of een beperking heeft;

De hulp wordt verleend als naaste (dus niet als professional).