Vluchtelingenwerk zoekt spreekuurmedewerker

REGIO - Het Vrijwilligerssteunpunt van gemeente Berg en Dal verzamelt alle vacatures uit de gemeente en bemiddelt potentiële vrijwilligers aan de organisatie die de vacature heeft geplaatst. De Vacature die het Vrijwilligerssteunpunt deze keer uitlicht is:

In iedere gemeente in Nederland wonen vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Deze mensen hebben zich na een periode van onzekerheid in een stad of dorp mogen vestigen. Vluchtelingen die al langer in een gemeente wonen, kunnen langskomen op het informatie- en adviespunt (spreekuur) van VluchtelingenWerk, waar ze hun vragen kunnen stellen aan vrijwilligers.

Als spreekuurmedewerker ben je op vaste tijden werkzaam tijdens spreekuren op een kantoor van VluchtelingenWerk. Je taken bestaan uit: Beoordelen van hulpvragen van cliënten, Bieden van concrete diensten zoals het invullen van formulieren of treffen van betalingsregelingen, Uitleg geven over instanties, wetten en regelgeving in de Nederlandse samenleving, Ondersteuning bieden bij vragen en problemen omtrent verblijfsrechtelijke zaken, Cliënten doorverwijzen/overdragen naar andere instanties en indien nodig bemiddelen bij instanties, Administreren van gegevens in het cliëntenregistratiesysteem, Deelnemen aan teamoverleg.

VluchtelingenWerk is op zoek naar vrijwilligers met mbo werk- en denkniveau, die zich voor een periode van tenminste één jaar, minimaal twee dagdelen per week, willen inzetten. Is deze vacature iets voor u? Neem dan contact op met: Ellie Franken, efranken@vwon.nl.