Foto: Peter Hendriks

't Vossenhol tuigt kerstboom bij gemeentehuis op

Foto: Peter Hendriks

GROESBEEK – Woensdag 6 december zijn de bewoners van een dubbele woning aan de Heidebloemstraat in Groesbeek verlost van een grote dennenboom die in hun voortuin stond en al het licht weg nam.

De ambtenaren van de gemeente Berg en Dal hadden hun oog al laten vallen op de mooie volle dennenboom die prachtig dienst kon doen als kerstboom bij het gemeentehuis. Na overleg waren de eigenaren van de boom blij dat ze op deze manier van de boom konden afkomen. Het gevaarte van 14 meter hoog en zo'n 2.000 kilo zwaar boom werd door Werner Bakker met een ver-reiker uit de voortuin gehaald en vervolgens naar het gemeentehuis gebracht. Daar zal de boom de komende weken dienst doen als kerstboom. Werner Bakker heeft de verlichting in de boom geplaatst. Woensdag 13 december hebben de leerlingen van basisschool 't Vossenhol tussen 10.00 en 12.00 uur met liefst 240 eigengemaakte kerstversieringen de boom gaan opsieren. Daarvoor zullen ook enkele leerlingen in de hoogwerker moeten om ook de top van de kerstboom te versieren.