Geen subsidie voor dameskoor

OOIJ – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft op het verzoek van dameskoor Encore om subsidie negatief beslist.

De afwijking van het gemeentebestuur ligt ten grondslag aan het feit dat het koor een kerkelijk zangkoor is. De gemeente Berg en Dal subsidieert alleen niet-kerkelijke zangkoren zo staat het in de subsidieregeling amateurkunst Berg en Dal. Als het koor wel in aanmerking zou willen komen, zou het 1.500 euro tegemoet kunnen zien. Het college heeft het koor advies gegeven om zich breder in te gaan zetten en meer naar buiten toe op te gaan treden. Daarvoor is het wel belangrijk dat het een eigen stichting of vereniging wordt en pas dan kan de subsidieaanvraag gehonoreerd worden. Hier lijkt het koor wel oren na te hebben.