Gemeente subsidieert incidenteel onderhoud en verzekering Toek Toek

BERG EN DAL – Stichting Dorpsraad Berg en Dal heeft gebruik gemaakt bij de aanschaf van de Toek Toek van de tender van de provincie Gelderland. Hierbij waren niet inbegrepen de kosten van verzekering en onderhoud. De stichting heeft aan de gemeente Berg en Dal een financiële bijdrage gevraagd voor de opstart periode van twee jaar.

Het college stelt 5.646,67 euro ter beschikking, omdat de Toek Toek de bezoekers naar de inloop en ontmoeting in Berg en Dal haalt en brengt, zodat de mobiliteit en de sociale contacten in Berg en Dal worden verbeterd. De Toek Toek wordt ook ingezet voor andere bestemmingen dan Inloop en ontmoeting. Zoals bij een bezoek aan de huisarts of een vriendin die aan de andere kant van het dorp woont. Gelet op de inspanningen van de stichting is de verwachting dat zij de komende twee jaar voldoende middelen hebben gerealiseerd, dat zij de kosten na 2 jaar volledig zelf kan dekken. De stichting werkt aan nieuwe initiatieven, waarmee opbrengsten kunnen worden verkregen. Er is momenteel een vrijwilliger die 15 uur per week besteedt aan planning, organisatie en ondersteuning van de vrijwillige chauffeurs.