Ruimte voor nog twee attracties op Groesbeekse kermis

GROESBEEK – Het college van burgemeester en wethouders heeft al gunningen verleend voor de kermis in september en tegelijkertijd besloten 2.000 euro ter beschikking te stellen voor promotie van de prikkelarme kermis.

Inmiddels heeft al een aantal nieuwe exploitanten interesse getoond voor een standplaats op de Groesbeekse kermis. De Polyp en het Glazen Labyrint maken plaats voor twee nieuwe attracties: de Grazy Jumbo en de Show Time (een vliegende draaizaak). Het kleurenspel en chocoladefruit komen dit jaar niet terug naar Groesbeek. Daarom is er momenteel nog ruimte voor 1 á 2 attracties. De komende tijd zullen deze plaatsen zo mogelijk worden ingevuld.

De kermis zal op dezelfde locatie worden gehouden als vorig jaar: op het gehele marktterrein, de stoep voor het gemeentehuis en een gedeelte van de Dorpsstraat. Ook ligt het in de bedoeling om de parkeerplaats van sporthal Heuvelland aan de Ambachtsweg weer te bestemmen als parkeerplaats voor de woonwagens en vrachtwagens van de kermisexploitanten, maar dan zal er nog wat aangepast moeten worden. Tot nu toe brengt de kermis in Groesbeek - die gehouden wordt van zaterdag 1 tot en met woensdag 5 september - 33.000 euro in het gemeentelaatje.