Bij Omroep Berg en Dal veel aandacht voor verkiezingen

BERG EN DAL - De gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart naderen. In aanloop daarnaar toe besteedt Omroep Berg en Dal veel aandacht aan wat de elf partijen aan de inwoners te bieden hebben.

Allereerst doen vertegenwoordigers van die partijen op zondag 11 maart op de radio en tv van Omroep Berg en Dal hun zegje in een rechtstreekse uitzending vanuit hotel-café Sous les Églises in Beek-Ubbergen. Van 11.00 tot 13.00 uur worden ze over allerlei thema's aan de tand gevoeld. Tussen de bedrijven door zorgt het duo BoerenMaas (Thed Maas en Gerard de Boer) voor de muzikale ontspanning.

Op woensdag 14 maart zendt Omroep Berg en Dal integraal het verkiezingsdebat tussen alle lijsttrekkers uit, dat dagblad De Gelderlander vanuit het gemeentehuis in Groesbeek organiseert. Het debat en de uitzending beginnen om 19.30 uur.

Een dag later staat een speciale verkiezingsbus van Omroep Gelderland in Millingen en Groesbeek. Ook dan krijgen de partijen de gelegenheid zich te profileren. Dat gebeurt in Millingen van 's morgens tien uur tot half twaalf in het centrum van Millingen op de Heerbaan. Op het Dorpsplein in Groesbeek begint om twee uur de uitzending van Omroep Berg en Dal om twee uur, die tot half vier duurt. Beide uitzendingen zijn door het publiek op een groot tv-scherm te volgen. Ook belangstellenden en vertegenwoordigers van belangenorganisaties, zoals voor ouderen en ondernemers, krijgen de kans vragen aan de politici te stellen.

Omroep Berg en Dal zendt tevens voorafgaand aan de verkiezingen dagelijks korte radio-spotjes uit, waarin in (toekomstige) raadsleden vertellen waarom zij in de politiek zijn gegaan. Ook roepen alle lijstrekkers in spotjes de inwoners op vooral te gaan stemmen.

Op 21 maart, de verkiezingsdag zelf, verzorgt Omroep Berg en Dal in samenwerking met het gemeentebestuur een speciale uitslagenavond vanuit cultureel centrum De Mallemolen in Groesbeek. De uitzending op radio en tv begint om 21.00 uur, direct nadat de stembureaus zijn gesloten. Tegen het einde van de avond mogen de lijsttrekkers in een slotdebat reageren op de uitslagen, die van alle stembureaus worden bekendgemaakt. Ook bij die avond treden de twee de twee (jazz)muzikanten van BoerenMaas op.