Achterzijde woning door brand verwoest

Foto: Gerrie Driessen

GROESBEEK – De woning die woensdagmiddag in brand stond aan de Burgemeester Ottenhoffstraat 26 in Groesbeek was eigendom van de kinderen Verheij uit Groesbeek. Johan Verheij heeft het vooroorlogse pand naar verluidt verhuurd aan inwoners uit Nijmegen.

Volgens buurtbewoners waren de huurders er bijna nooit en als ze er waren liep er van alles in en uit. Tijdens de brand cirkelde een politie helikopter boven de brandende woning om foto's te maken van de brand. De brand werd bestreden door brandweervoertuigen uit Nijmegen, Mook, Ubbergen, Groesbeek alsmede een meetwagen uit Beuningen.

Volgens een woordvoerder van de brandweer is de brand aan de achterzijde van de woning ontstaan maar men kon niet zeggen of het op de begane grond was of boven. De politie zette op ruime afstand van de brand de omgeving af omdat volgens de politie bij de brand asbest was vrijgekomen. Dit werd bevestigd door de brandweer, die liet weten dat op de aanbouw op het achterste gedeelte van de woning golfplaten lagen. Later bleek dat alleen asbest terecht was gekomen naast de woning. Tijdens het uitbreken van de brand was niemand in de woning. De gehele wijk heeft enige tijd flink onder de rook gestaan en heeft veel bekijks getrokken. De Burgemeester Ottenhoffstraat is enige uren afgesloten geweest voor alle verkeer. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.