Foto: Joop Verstraaten

Müskens heeft interesse in voormalige kippenhouderij

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – De heer Müskens heeft zijn oog laten vallen op de kippenhouderij van zijn buurman de familie Tijssen. De kippenschuren met een totale oppervlakte van 2.550 m2 zullen gesloopt gaan worden. Daarvoor in de plaats wil de heer Müskens twee burger woningen voor terug bouwen en van de huidige bedrijfswoning ook een burgerwoning maken.

Müskens is samen met zijn zoon en dochter eigenaar van het agrarisch bedrijf, wijnhoeve De Heikant met horeca locatie , asperge kweker en een boerenkamerbedrijf aan de Cranenburgsestraat 47 en zegt bij tijd en wijlen stank en geluidshinder van het kippenbedrijf te ervaren. Volgens de heer Thijssen heeft de heer Müskens recht op 3 burgerwoningen omdat de gemeente bij 750 m2 opstal dat gesloopt wordt recht geeft op één woning dat komt in dit geval neer op 3 burgerwoningen, wat elders in Groesbeek ook al diverse malen is toegepast. De gemeente Berg en Dal ziet een derde woning niet zitten waarvan 1 aan de Dennenkamp maar de twee woningen moeten bij het te kopen perceel gerealiseerd gaan worden aan de Cranenburgsestraat. De bestemmingsplan wijziging zal nog wel ruimtelijk onderzocht en onderbouwd moeten gaan worden, omdat de agrarische bedrijven in de omgeving niet aangetast gaan worden door het plan van Müskens als zij eventueel willen uitbreiden.