(Foto: Manon Hofmans)

School's Cool zelfstandige vestiging gemeente Berg en Dal feestelijk gevierd

Foto: Manon Hofmans

GROESBEEK - Dinsdagmiddag 13 maart was de officiële de kick-of van de start van de zelfstandige vestiging School's Cool Berg en Dal. Dit is feestelijk gevierd! Er werd een cheque van 18.000 euro uitgereikt door de Rabobank Foundation. Hiermee kan School's Cool Berg en Dal nog meer jongeren helpen op hun pad naar de toekomst!

School's cool is een mentororganisatie die leerlingen ondersteuning en begeleiding biedt met de hulp van vrijwilligers. Naast aandacht voor schoolse zaken staat voorop dat het met de leerling goed gaat. Want als de jongere goed in zijn of haar vel zit, gaat het meestal ook beter op school. Het doel van School's Cool is voorkomen dat jongeren problemen krijgen met de overgang naar de middelbare school of verdere problemen krijgen in het voortgezet onderwijs door hen te ondersteunen op hun pad. Dankzij de individuele coaching is er meer kans op betere leerresultaten, overgaan naar het volgende leerjaar en op voorkomen dat zij vroegtijdig school verlaten. School's cool wil voor jongeren kansen creëren om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Dankzij het fonds van de Rabobank Foundation is het nu mogelijk om verder te gaan als zelfstandige vestiging in de gemeente Berg en Dal. Het streven is om nog meer scholen, ouders en jongeren binnen de gemeente Berg en Dal te bereiken, zodat er meer jongeren begeleid kunnen worden. Dit mooie preventieve project kan niet bestaan zonder de enorme inzet van de vrijwillige mentoren. Zij bezoeken de jongeren wekelijks thuis en begeleiden hen daar waar nodig. Dit kan zijn met huiswerk, plannen, praten over school of over andere zaken en samen leuke dingen doen. Als coördinator van School's Cool Berg en Dal is het dan ook een eer om met deze groep vrijwilligers samen te werken en School's Cool groot te maken!