Kranenburg bereidt zich voor op een goede digitale infrastructuur

KRANENBURG – In een brief aan de bewoners van Kranenburg laat burgemeester Steins weten een pilotproject op te zetten om goed voorbereid te zijn op de snelle toegang tot internet alsmede de digitale toekomst zowel voor de gemeente zelf als ieder dorp daarbinnen afzonderlijk.

Om die reden heeft de gemeente Kranenburg een 'open goverment' pilotproject opgezet met ondersteuning van het Ministerie van Wirtschaft Innovation Digitalisering en Energie Nordrhein – Westfalen. Op basis van het interactieve dorpsplein Mijnbuurtje – Mienthuus heeft de gemeente Kranenburg in de afgelopen maanden een voor bewoners makkelijk toegankelijke digitale koppeling tussen gemeente en het buurtplatvorm opgebouwd, dat interactief en waardevol is. Het buurtplatvorm Mienthuus.de is erg handig om de mensen in Kranenburg nog meer met elkaar te verbinden. Om deze digitale mogelijkheden verder uit te breiden zijn er onder andere ook senior-internetcafés, buurtontmoetingen en diverse werkgroepen opgezet. De gemeente Kranenburg nodigt haar inwoners uit de dorpsagenda en sociale kaart te bekijken om voor hen zelf of vereniging de beste mogelijkheid van het digitale platvorm Mienthuus.de te ontdekken. Daarnaast zal de gemeente Kranenburg er in de toekomst er voor zorgdragen dat afspraken en evenementen uit Mienhuus.de naar andere media ge-upload kunnen gaan worden.