Niet-voeren-bord ontvreemd uit De Spoorbeek Groesbeek

GROESBEEK – De gemeente Berg en Dal had onlangs een drietal borden in De Spoorbeek geplaatst met het verzoek 'Niet voeren', waarmee ze de eenden bedoelen. De borden zijn geplaatst vanwege de rattenoverlast ter plaatse.

Dit wordt echter door de aanwonenden – die wel eens een rat hebben zien lopen – erg overdreven genoemd. Het komt wel eens voor dat kinderen brood aan de eenden voeren, maar dat is sporadisch en daarnaast eten de eenden het brood gelijk op, aldus een buurtbewoner.

De gemeente had eerder rattenvallen geplaatst maar die zijn door onbekende ontvreemd of in het water gegooid. Nu is een bord van de zware sokkel midden in het water gehaald en de sokkel in het water gesmeten. Ook nu is niet bekend wie de diefstal gepleegd heeft. Het zou ook kunnen dat het bord ontvreemd is omdat er naast de eend ook een stripfiguur (rat) op staat. In ieder geval moet diegene die het bord ontvreemd heeft, natte voeten hebben opgelopen.