(Foto: Joop Verstraaten)

Lekkage waterleiding centrum Groesbeek

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK – Bij Makelaarskantoor HV aan de Dorpsstraat in Groesbeek is donderdag 3 mei een spontane waterleidinglekkage ontdekt.

Medewerkers van Gebroeders van Steen uit Berlicum zijn donderdagmorgen aan de slag gegaan om het euvel te verhelpen. Zij kwamen tot de conclusie dat er een nieuwe waterleiding naar het betreffende pand aangelegd diende te worden. Daarvoor moesten ze niet alleen het trottoir voor HV openbreken, maar moesten ook onder de drukke Dorpsstraat door ter hoogte van het gemeentehuis de nieuwe waterleiding aansluiten. Daar werd een groot gat gegraven om vervolgens de nieuwe waterleiding onder de Dorpsstraat door te schieten. Bij het gemeentehuis werd de nieuwe waterleiding aangesloten op het bestaande waterleidingnet. Het verkeer op de Dorpsstraat heeft voor een groot deel van de dag enige hinder van de graafwerkzaamheden ondervonden. De schade van de lekkage is gering.