(Foto: Joop Verstraaten)
(Foto: Joop Verstraaten) Foto: Joop Verstraaten

Kranenburg klaar voor pinksterkermis

Foto: Joop Verstraaten

KRANENBURG – Burgemeester Gunter Steins van Kranenburg heeft afgelopen maandagmorgen tijdens een persbijeenkomst laten weten dat de organisatie van de traditionele pinksterkermis er helemaal klaar voor is.

Ook dit jaar wordt het een familiekermisplezier voor jong en oud, die op vrijdag 18 mei begint en duurt tot en met maandag 21 mei (tweede pinksterdag). Vrijdagavond om 19.00 uur wordt de kermis geopend door burgemeester Steins met muzikale medewerking van muziekvereniging Kranenburg. Om 21.00 uur zal DJ Jens in de feesttent op het kermisterrein. Zaterdagmiddag 19 mei kan men bij de kermisattracties terecht en 's avonds om 20.00 uur is er live muziek in de tent van de bekende dansband Sunset uit Emmerich.

Zondag 20 mei is er rondom de kermisplaats de gehele dag een Trödelmarkt. 's Morgens om 07.00 uur worden de bewoners van Kranenburg gewekt door de vrijwillige brandweer en muziekvereniging Kranenburg. Om 08.00 uur is er een mis in de Stifts– und Wallfahrtskirchen met medewerking van muziekvereniging Kranenburg. En om 09.30 uur een Gottesdienst in de evangelische kerk. Om 10.00 wordt er op het kermisterrein om de hoogste schutterseer gestreden. Om 19.00 uur is er de grote schuttersparade voor het gemeentehuis. Om 20.00 uur groot kroningsbal met schutterijen uit Kranenburg en Scheffenthum in de tent met muziek van Sunset. Maandag 21 mei vanaf 10.00 uur kermisattractie en om 11.00 uur Bayerischer Frühschoppen in feesttent met Die Original Maastaler uit het Nederlandse Heijen.