Michel Houterman opnieuw trainer Groesbeekse Boys

GROESBEEK - Michel Houterman keert na negen jaar terug als hoofdcoach bij voetbalvereniging Groesbeekse Boys.

De zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer was voor Groesbeekse Boys noodzakelijk omdat het onlangs het contract met trainer Koen Renswoude verbroken had. Na de degradatie naar de vierde klasse was er bij de technische commissie te weinig vertrouwen in een snelle terugkeer naar de derde klasse onder leiding van de jonge trainer uit Nijmegen.

Groesbeekse Boys werd in 2009 kampioen in de vierde klasse met de 58-jarige Michel Houterman. Daarna vertrok de trainer naar Overasseltse Boys en vervolgens trainde hij Jonge Kracht in Huissen. De laatste drie jaren was Houterman zonder club. Groesbeekse Boys speelde na het kampioenschap in 2009 onafgebroken in de derde klasse. Al die jaren werd met een plaats in de subtop de doelstelling bereikt. Enkele keren werd, zonder resultaat, meegestreden in de nacompetitie tot promotie. Afgelopen seizoen werd eveneens een periodetitel binnen gesleept, maar toch ging het uiteindelijk mis. Nacompetitie met klassebehoud als inzet werd gespeeld en degradatie naar de vierde klasse volgde uiteindelijk.

De technische commissie van Groesbeekse Boys hoopt met het aanstellen van Michel Houterman dat er een frisse wind door de selectie gaat waaien. Daarnaast verwacht het van de nieuwe hoofdtrainer dat hij invulling geeft aan de doelstelling en het beleid van de club. Dat het team mee gaat strijden om het kampioenschap en dat hij talentvolle jonge spelers zal inpassen in het vlaggenschip van de vereniging.