Kwart miljoen extra beschikbaar voor energiebesparing

BERG EN DAL – De gemeenteraad van Berg en Dal heeft donderdagavond 27 september groen licht gegeven om de subsidie Energie Besparende Maatregelen Eigen Woningen aan te vullen met 250.000 euro.

Sinds afgelopen maart was de subsidie van liefst 500.000 euro al helemaal op. Zo'n 500 mensen uit de gemeente Berg en Dal hadden al 500 eigenaren van deze subsidieregeling gebruik gemaakt. Diegene die van de regeling gebruik hebben gemaakt hebben hun woning verduurzaamd door zonnepanelen aan te leggen, isolatie aan te brengen ( dak, gevel, spouwmuur, vloer of bodem ) of dubbel glas (HR Plus Plus) te installeren. De gemeente Berg en Dal vergoedt een derde van de uitvoeringskosten met een maximum van 500 euro. De gemeente Berg en Dal is de enige gemeente in de regio die op eigen initiatief zo'n ruime subsidie regeling heeft ingevoerd voor woning eigenaren.