(foto: Gemeente Berg en Dal)
(foto: Gemeente Berg en Dal) Foto: Eigen foto Gemeente Berg en Dal

Burgemeester Mark Slinkman reikt eerste geboortecadeau uit

BERG EN DAL – Op maandag 8 oktober hebben de ouders van Zahraa het eerste geboortecadeau ontvangen van de gemeente Berg en Dal uit handen van burgemeester Mark Slinkman.

Zahraa is het eerste kindje dat in 2018 in de gemeente Berg en Dal is geboren. Daarom kreeg zij als eerste het nieuwe geboortecadeau, de tuimelringpiramide. Inwoners konden eerder dit jaar via Facebook kiezen wat de gemeente Berg en Dal cadeau ging doen aan ouders die een geboorteaangifte komen doen. De tuimelringpiramide kreeg de meeste stemmen.

Al geboorteaangifte gedaan? Alle kinderen geboren vanaf 1 januari 2018 mogen alsnog een geboortecadeau ophalen. De ouders van deze kinderen krijgen hiervoor een persoonlijke uitnodiging per post.

De tuimelringpiramide is een houten stapelpiramide. Deze bestaat uit zes losse onderdelen met verschillende zachte pastelkleuren in het roze of blauw. Door het spelen en stapelen wordt de motorische ontwikkeling van het kindje gestimuleerd. De tuimelringpiramide is geleverd door Cadeauwinkel Millingen.