(foto: Joop Verstraaten)

Burgemeester Slinkman onthult bord 'Boert Bewust' in Groesbeek

GROESBEEK – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft vrijdagmiddag het eerste bord onthuld van 'Boert Bewust' bij het melkbedrijf van de familie Nillesen aan de Lage Horst in Groesbeek. Met het 'Boert Bewust'-bord kan het publiek een kijkje in de keuken nemen van in dit geval het melkveebedrijf.

'Boert Bewust' Rijk van Nijmegen is een project dat als doel heeft de voedselproducent en de voedselconsument dichter bij elkaar te brengen. Het Boert Bewust-bord fungeert als label wat staat voor openheid en transparantie. Op deze manier willen wij de maatschappij laten zien wat we doen en hoe we het doen, aldus Martien Nillesen. Hij verwacht dat er in 2020 500 bedrijven aangesloten zullen zijn bij Boert Bewust.

Burgemeester Slinkman liet in zijn toespraak weten dat de naam in zijn ogen beter had kunnen zijn 'Burger Bewust'. De burger moet er van doordrongen zijn aan welke eisen een agrariër moet voldoen om aan een goed product te kunnen komen. "Dat vinden we allemaal heel gewoon. Met het plaatsen vaan dit bord is in dit geval het melkveebedrijf trots en zelfbewust dat zij een goed product leveren. Als gemeente Berg en Dal zijn wij er blij mee dat jullie laten zien wat je doet. Het is een mooi begin in Berg en Dal en vanuit hier verder", aldus Slinkman. Slinkman onthulde vervolgens het bord waarna er met de ongeveer veertig aanwezigen werd geproost, niet met champagne, maar met melk en chocomel.