(foto: Joop Verstraaten)

Koninklijke Onderscheiding voor Ans Beuming-Bosch uit Middelaar

MIDDELAAR – Burgemeester Gradisen heeft zondagmiddag in restaurant De Loopplank in Middelaar een Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan de 69-jarige Ans Beuming-Bosch uit Middelaar.

Ans werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje – Nassau als dank voor de enorme hoeveelheid vrijwilligerstaken die zij al vele jaren op zich heeft genomen en nog steeds actief is. Zo is zij al vele jaren een carnavalist in hart en nieren, zowel in Middelaar als Mook waar zij diverse functies heeft bekleed zoals voorzitter van de optochtjury van de Krölstarte in Middelaar en behoorde tot de club van 59 die de vereniging uit de financiële nood hielp, nadat de penningmeester de fout in was gegaan.

Ook organiseerde zij Prins– en Pronkzittingen alsmede ouderenmiddagen. Daarnaast was Ans liefst 19 jaar bestuurslid bij harmonie Erica, waar zij diverse acties organiseerde om de kas van de vereniging te doen spekken. Ook kent men haar van 'Mook Promotion', ondernemersvereniging Mook en de parochie Sint-Antonius Abt, waar ze ook in het bestuur gezeten heeft, terwijl Ans op de stemburo's ook geen onbekende was. Burgemeester Gradisen typeerde Ans als beminnelijk, diplomatiek en een vrouw met passie.