Foto: Peter Hendriks

Leerlingen genieten van burgemeestersontbijt

GROESBEEK – In navolging van het schoolontbijt heeft burgemeester Slinkman van Berg en Dal dinsdagmorgen de leerlingen van groep 4 en 5 van basisschool Op De Heuvel van juf Natasha en meneer Niek uitgenodigd voor een heus burgemeestersontbijt.

De leerlingen werden door burgemeester Slinkman in de raadszaal van het gemeentehuis ontvangen. Nadat de 21 leerlingen plaats hadden genomen op de raadszetels werden de jongelui welkom geheten door burgemeester Slinkman. Vandaag mogen jullie op deze belangrijke stoelen zitten waar normaal gesproken alleen de 23 raadsleden van de gemeente Berg en Dal plaats nemen. Slinkman maakte aan de jeugd duidelijk dat een goed ontbijt erg belangrijk is voor de gezondheid. Hij nodigde vervolgens de kinderen uit om langs de eettafel te lopen en een keuze te maken uit de verschillende broodjes, kaas, komkommer en allerhande zoet beleg alsmede melk en karnemelk. Het liet de kinderen in de leeftijd van 7- tot 9 jaar goed smaken zoals de 7-jarige Lucas de Haan, die liefst zeven broodjes naar binnen werkte en een bakje muesli na. Burgemeester Slinkmaan betaalde symbolisch voor zijn ontbijt met een donatie van 250 euro voor de Stichting Kinderpostzegels. Nadat de kinderen afscheid van burgemeester Slinkman hadden genomen gingen de kinderen voldaan weer naar school.