Foto: Joop Verstraaten

Controle fietsverlichting in centrum Groesbeek

GROESBEEK – In aanloop na de donkere dagen die er aankomen heeft de fietsenbond in samenwerking met de ANWB en Repair café Groesbeek vrijdagmiddag een fietsverlichtingscontrole gehouden in het centrum van Groesbeek.

Naast het betonnen fietspad naast het gemeentehuis werden de fietsers gevraagd of ze even de verlichting mochten controleren. Een meisje liet weten dat zij onlangs met haar fiets gevallen was en dat daarbij het fietsenlampje gesneuveld was. Gemeenteraadslid Rona Vree zorgde ervoor dat een medewerker van het repaircafé er gratis een nieuw fietslampje in zetten. Blij fietste het meisje huiswaarts. Ook de elektrische fiets van Addy van Oostrum werd aan een onderzoek onderworpen; er mankeerde niets aan. Het valt op, liet Rona Vree weten, dat de fietsverlichting veel deugdelijker is geworden. "Dat was vorig jaar ook al het geval, wat de veiligheid ten goede komt" aldus Vree.