Gemeente tast in de buidel voor Omroep Berg en Dal

BERG EN DAL – Het college van burgemeester en wethouders van Berg en Dal zijn voornemens flink in de buidel te tasten om zo Omroep Berg en Dal uit de financiële nood te helpen.

Het college is bereid om de komende 5 jaar de omroep 42.500 euro subsidie per jaar te verstrekken in plaats van de 25.000, euro, die de omroep nu per jaar krijgt. De gemeente stelt daarbij wel de eis dat de omroep in 2023 de eigen inkomsten verhoogd moet hebben tot de helft van de uitgave van de omroep. De omroep heeft het de laatste jaren niet voor de wind gehad. Zo mondde de fusie met WFM Millingen uit in een conflict waarna enkele vrijwilligers opstapten. Daarnaast waaide tijdens een storm de zendmast die stond nabij het Germania-complex waardoor de omroep een schade leed van 22.700 euro. Ook de advertentie-inkomsten liepen terug. De Omroep moet ook 14.364 euro huur aan de gemeente betalen voor de ruimte in De Mallemolen en dat is veel te duur vinden zij , maar over verlaging van de huur wil de gemeente niet praten. De gemeenteraad van Berg en Dal moet op 13 december nog groen licht geven om Omroep Berg en Dal in ieder geval de komende vijf jaar te redden.