(foto: Joop Verstraaten)

Erlecom heeft eerste oplaadpaal voor elektrische auto's

ERLECOM – Bij de arbeidswoningen van de voormalige steenfabriek aan de Erlecomseweg heeft de gemeente Berg en Dal de eerste oplaadpaal voor elektrische auto's geplaatst.

Woensdagmorgen zou de paal officieel in gebruik genomen worden, maar Liander moest nog een kabel naar de paal aanleggen. Een van de bewoners van de Erlecomseweg Braam Wijsmuller (38) had in juli een elektrische Nissan Leaf geleased en ging vervolgens bij de gemeente Berg en Dal informeren of en waar er laadpalen in de gemeente staan. Op dat moment was de gemeente bezig om plaatsen te zoeken voor plaatsing van tien palen. "",Dus ik heb waarschijnlijk op het juiste moment aan de bel getrokken laat Braam desgevraagd weten. Daarna kreeg ik bericht dat tegenover mijn woning aan de Erlecomseweg 6 een oplaadpaal geplaatst zou gaan worden die woensdag 28 november om 09.30 uur officieel in gebruik genomen zou worden samen met wethouder Nelson Verheul. Vorige week werd Braam gebeld dat de officiële ingebruikname uitgesteld moest worden, omdat Liander de oplaadpaal nog moest aansluiten. Dit was echter vergeten door te geven aan de pers, die onverrichter zaken is vertrokken.