(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Orientalis haalt met de grootste kerststal publiekstrekker in huis

HEILIG LANDSTICHTING – Nu al bij de opening zaterdagmiddag is duidelijk geworden dat museumpark Orientalis met de grootste kerststal van Europa een enorme publiekstrekker in huis heeft gehaald.

De uit Friesland afkomstige Fred van der Zwet en Roel den Dulk hebben de kerstgroep in hun huis in 1999 van 2 m2 uit weten uit te breiden tot een wereldse kerststal van liefst 100 m2 die in het hoofdgebouw van Orientalis staat opgesteld. Fred en Roel moeten al die jaren een geduld hebben wat niet te evenaren is. De kleinste details zijn in de kerststal weergegeven en zijn voor iedereen een lust voor het oog.

Het is de laatste keer dat Zwet en Roel de kerststal met ruim 1800 beeldjes tentoonstellen. Tijdens de opening waren aanwezig burgemeester Slinkman van Berg en Dal, loco-burgemeester Ulli Heiden van Kranenburg en burgemeester Bruls van Nijmegen. Van burgemeester Slinkman die de opening verrichtte kregen beide heren een beeldje van de Heilige Sint-Franciscus.